Szkoła Podstawowa nr 5 w Piotrkowie Trybunalskim
im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego

Pedagog szkolny

Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
9 + 6 =
Link
Proszę wpisać wynik dodawania:
9 + 6 =
PEDAGOG SZKOLNY - Agnieszka Chwastowska
Godziny pracy
Poniedziałek    10.45 - 14.45
Wtorek             10.45 - 12.45           14.50 - 16.20     
Środa               7.40 - 9.40               10.40 - 15.10
Czwartek         11.45 - 14.45            
Piątek              10.40 - 13.40

 
Z pedagogiem szkolnym panią Agnieszką Chwastowską można kontaktować się również korzystając z adresu e-mail: ach.pedagogsp5@gmail.com
 
Zadania pedagoga szkolnego obejmują szeroki zakres działań wspierających rozwój uczniów, pomagających w rozwiązywaniu problemów edukacyjnych i wychowawczych, a także współpracę z rodzicami i nauczycielami. Kluczowe obowiązki to: diagnozowanie potrzeb uczniów, udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej, prowadzenie profilaktyki, doradztwo zawodowe, współpraca z instytucjami zewnętrznymi oraz wspieranie nauczycieli. 
Główne zadania pedagoga szkolnego:
Działania wychowawcze i profilaktyczne:
Realizacja programów profilaktycznych (np. profilaktyka uzależnień). 
Organizacja i prowadzenie różnych form działań wychowawczo-profilaktycznych. 
Wspieranie prawidłowego rozwoju uczniów. 
Współpraca:
Współpraca z rodzicami, udzielanie im wsparcia i pomocy w wychowaniu dzieci. 
Współpraca z nauczycielami i wychowawcami klas, wspieranie ich w pracy z uczniami. 
Współpraca z poradniami psychologiczno-pedagogicznymi i innymi instytucjami. 
Doradztwo zawodowe:
Pomoc uczniom w podejmowaniu decyzji dotyczących ich dalszej nauki i przyszłej kariery zawodowej. 
Inne zadania:
Kontrola frekwencji uczniów i czuwanie nad realizacją obowiązku szkolnego. 
Współpraca z dyrekcją szkoły i innymi pracownikami placówki w zakresie bezpieczeństwa. 
Prowadzenie odpowiedniej dokumentacji. 
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna:
Udzielanie wszechstronnej pomocy uczniom w rozwiązywaniu problemów edukacyjnych, wychowawczych i emocjonalnych. 
Prowadzenie działań interwencyjnych i mediacyjnych w sytuacjach kryzysowych. 
Minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych i zapobieganie niepożądanym zachowaniom. 
Diagnoza i wsparcie rozwojowe:
Rozpoznawanie przyczyn niepowodzeń edukacyjnych i wspieranie mocnych stron uczniów. 
Rozpoznawanie środowiska ucznia, jego potrzeb i trudności. 
Diagnozowanie indywidualnych potrzeb, możliwości, potencjału oraz uzdolnień uczniów. 





 

Załączniki artykułu

zespół Downa (odp) 1.56mb, (Pobrań: 486)
zabawa z masą solną (pdf) 0.04mb, (Pobrań: 282)
Dzień Mamy (pdf) 0.45mb, (Pobrań: 278)
artykuł HIVAIDS (pdf) 0.00mb, (Pobrań: 0)
powrót