PEDAGOG SPECJALNY - Anetta Kaźmierczak
Godziny pracy
Poniedziałek 7.00 - 8.00
Wtorek 8.50 - 9.50
Środa 7.50 - 8.50 9.50 - 11.50 12.40 - 13.40
Czwartek 8.50 - 9.50
Piątek 7.50 - 8.50 9.40 - 11.40 12.40 - 13.40
Zadania pedagoga specjalnego to: diagnozowanie potrzeb uczniów, planowanie i prowadzenie działań edukacyjnych, terapeutycznych i opiekuńczych dla osób ze specjalnymi potrzebami, koordynowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej, wspieranie nauczycieli w dostosowywaniu metod pracy, prowadzenie dokumentacji oraz współpraca z rodzicami i innymi specjalistami. Pedagog specjalny dąży do zapewnienia uczniom z niepełnosprawnościami lub innymi trudnościami pełnego uczestnictwa w życiu szkolnym i społecznym.
Kluczowe zadania pedagoga specjalnego:
Współpraca i koordynacja:
Pełnienie roli koordynatora w zespołach wspierających uczniów.
Współpraca z psychologami, nauczycielami, rodzicami i innymi specjalistami.
Koordynowanie ewaluacji udzielanej uczniowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Wsparcie dla nauczycieli i rodziców:
Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej nauczycielom i rodzicom.
Pomoc w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości uczniów.
Prowadzenie zajęć o charakterze profilaktycznym.
Tworzenie środowiska inkluzywnego:
Podejmowanie działań na rzecz aktywnego i pełnego uczestnictwa uczniów w życiu szkoły i społeczeństwie.
Minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych i inicjowanie form pomocy.
Rozwiązywanie problemów dydaktycznych i wychowawczych.
Diagnozowanie i rozpoznawanie potrzeb:
Przeprowadzanie badań i działań diagnostycznych w celu określenia indywidualnych potrzeb rozwojowych, edukacyjnych, psychofizycznych, a także mocnych stron, predyspozycji i uzdolnień uczniów.
Rozpoznawanie przyczyn niepowodzeń edukacyjnych i trudności w funkcjonowaniu uczniów.
Wsparcie edukacyjne i terapeutyczne:
Prowadzenie zajęć o charakterze terapeutycznym oraz rewalidacyjnych.
Dostosowywanie metod i sposobów pracy do indywidualnych potrzeb uczniów.
Określanie niezbędnych warunków, sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych.
Planowanie, organizowanie i modyfikowanie działań edukacyjnych, terapeutycznych i opiekuńczych dla uczniów ze specjalnymi potrzebami.
Pedagog specjalny
Proszę określić gdzie leży problem: