Szkoła Podstawowa nr 5 w Piotrkowie Trybunalskim
im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego

Pedagog specjalny

Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
6 + 1 =
Link
Proszę wpisać wynik dodawania:
6 + 1 =

PEDAGOG SPECJALNY - Anetta Kaźmierczak
Godziny pracy
Poniedziałek    7.00 - 8.00
Wtorek             8.50 - 9.50     
Środa               7.50 - 8.50            9.50 - 11.50          12.40 - 13.40
Czwartek          8.50 - 9.50
Piątek              7.50 - 8.50             9.40 - 11.40          12.40 - 13.40


 Zadania pedagoga specjalnego to: diagnozowanie potrzeb uczniów, planowanie i prowadzenie działań edukacyjnych, terapeutycznych i opiekuńczych dla osób ze specjalnymi potrzebami, koordynowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej, wspieranie nauczycieli w dostosowywaniu metod pracy, prowadzenie dokumentacji oraz współpraca z rodzicami i innymi specjalistami. Pedagog specjalny dąży do zapewnienia uczniom z niepełnosprawnościami lub innymi trudnościami pełnego uczestnictwa w życiu szkolnym i społecznym. 
Kluczowe zadania pedagoga specjalnego:
Współpraca i koordynacja:
Pełnienie roli koordynatora w zespołach wspierających uczniów. 
Współpraca z psychologami, nauczycielami, rodzicami i innymi specjalistami. 
Koordynowanie ewaluacji udzielanej uczniowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej. 
Wsparcie dla nauczycieli i rodziców:
Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej nauczycielom i rodzicom. 
Pomoc w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości uczniów. 
Prowadzenie zajęć o charakterze profilaktycznym. 
Tworzenie środowiska inkluzywnego:
Podejmowanie działań na rzecz aktywnego i pełnego uczestnictwa uczniów w życiu szkoły i społeczeństwie. 
Minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych i inicjowanie form pomocy. 
Rozwiązywanie problemów dydaktycznych i wychowawczych. 
Diagnozowanie i rozpoznawanie potrzeb:
Przeprowadzanie badań i działań diagnostycznych w celu określenia indywidualnych potrzeb rozwojowych, edukacyjnych, psychofizycznych, a także mocnych stron, predyspozycji i uzdolnień uczniów. 
Rozpoznawanie przyczyn niepowodzeń edukacyjnych i trudności w funkcjonowaniu uczniów. 
Wsparcie edukacyjne i terapeutyczne:
Prowadzenie zajęć o charakterze terapeutycznym oraz rewalidacyjnych. 
Dostosowywanie metod i sposobów pracy do indywidualnych potrzeb uczniów. 
Określanie niezbędnych warunków, sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych. 
Planowanie, organizowanie i modyfikowanie działań edukacyjnych, terapeutycznych i opiekuńczych dla uczniów ze specjalnymi potrzebami. 

powrót